Cambrils presenta un projecte d’impuls del nou eix comercial de la Rambla Jaume I als Next Generation

El pla de transformació integral del comerç també inclou la digitalització del sector, el desenvolupament sostenible i la formació

L’Ajuntament sol·licita un total de 533.000 euros per desenvolupar les deu accions previstes fins el juny 2024

El Departament de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Cambrils ha presentat un pla de transformació integral del comerç i impuls del nou eix comercial de la Rambla Jaume I a la convocatòria d’ajuts per l’enfortiment de l’activitat comercial en zona turística, dotada amb Fons Next Generation de la Unió Europea.  

El regidor de Promoció Econòmica, Juan Carlos Romera, ha destacat “la tasca tranversal realitzada conjuntament amb els departaments de Noves Tecnologies, Obra Pública, Serveis i Participació Ciutadana, per poder presentar un projecte sòlid que inclou quatre àmbits desenvolupats en deu accions que s’executaran fins el juny del 2024”.  

L’import sol·licitat pel projecte és de 533.684 euros (el 80% del pressupost total), que s’invertiran en actuacions per dinamitzar la Rambla Jaume I, el comerç, el mercat municipal i el turisme, a banda de digitalitzar el sector i contribuir a la millora mediambiental de l’espai urbà.  

La principal actuació és l’impuls del nou eix comercial mixt de comerç quotidià, de restauració i serveis, sorgit arran de remodelació de la Rambla Jaume I i els carrers adjacents, que ha transformat una zona estratègica, ampliant l’oferta del port i connectant-lo amb l’Eixample Platja. L’objectiu és promoure l’obertura de nous establiments innovadors i de proximitat, dinamitzar la zona amb activitats i potenciar aquest nou pol d’atracció de turistes, visitants i habitants del mateix municipi.  

La segona actuació és la digitalització del sector comercial per promocionar el comerç local i augmentar la seva visibilitat entre els habitats de Cambrils i les poblacions properes. Entre les accions es preveu una nova campanya de fidelització, un diagnòstic del grau de digitalització, la incorporació de xarxa wifi al mercat municipal i al mercadet, càmeres de videovigilància i un sistema tecnològic per controlar la zona vermella.  

El projecte també recull tres accions relacionades amb la sostenibilitat i l’economia circular. En aquest apartat, es planteja un servei de recollida de matèria orgànica porta a porta de la restauració, un refugi climàtic al Centre Cívic de les Basses i una campanya de bosses reutilitzables.  

Finalment, l’última actuació és la creació de càpsules formatives dirigides al sector comercial i hoteler per afavorir la digitalització, l’adquisició de competències en eines digitals i la capacitat per adaptar-se als nous models de consum.   

Aquest projecte se suma a les altres tres candidatures ja presentades per Cambrils als Fons Next Generation. Per una banda, el Patronat de Turisme s’ha presentat aquest març a la tercera convocatòria dels Plans de Sostenibilitat Turística en Destinacions Extraordinaris 2023 amb un projecte per un import de més de 3 milions d’euros i ja ha aconseguit finançament pel projecte “Viu la Posidònia” compartit amb Dénia i Eivissa amb un pressupost total de 1.157.780 euros en el marc de Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.  

Per l’altra banda, el Departament de Noves Tecnologies ha presentat un projecte de més de 200.000 euros a la Convocatòria destinada a la transformació digital i modernització de les administracions públiques. Finalment, Promoció Econòmica també ha aconseguit 200.000 euros de la Diputació per la remodelació del Mercat Municipal de la Vila.  

Comparteix a les teves xarxes socials!

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *