Les visites al Museu del Port han crescut el 20% amb més de 20.000 usuaris

La programació d’activitats atrau molt públic i augmenten les visites individuals i els grups amb visites guiades per la nova museografia

Han passat per les instal·lacions del Museu 20.688 persones des del gener fins a l’agost d’enguany

L’activitat cultural i lúdica del Moll de Costa ha suposat que 88.077 persones gaudissin de les instal·lacions portuàries, amb un increment del 15% respecte a 2022

El Museu del Port ha tingut 20.688 persones usuàries des del gener fins a l’agost de 2023, amb un creixement del 20% respecte als visitants que van gaudir de les instal·lacions museístiques en el mateix període de 2022. L’activitat pedagògica ha facilitat que més de 300 grups escolars empressin la instal·lació i que les visites individuals augmentessin el 10%. Les diverses instal·lacions del Moll de Costa (Arxiu, Teatret, Museu, tinglados, etc.) han acollit a 88.077 persones en els vuit primers mesos de l’any.

Enguany, el Museu del Port de Tarragona ha depassat el nombre de persones usuàries acollides vers l’any passat: 20.688 en les visites realitzades durant els primers vuit mesos de 2023 mentre que al 2022 van ser 17.309 visitants, una xifra que suposa un increment del 20%. La gran afluència a les instal·lacions museístiques és fruit de l’atractiva programació presentada i de la nova museografia pensada com a experiència, amb elements interactius i immersius, atès l’increment de les visites individuals en un 10% i dels grups que sol·liciten visites guiades.

La proposta pedagògica ha estat una de les claus de l’èxit, amb més de 300 grups escolars del territori i altres zones de Catalunya, resta de l’Estat i França. La programació anual de visites guiades, teatralitzades, tallers familiars, xerrades, contacontes, concerts, jornades tècniques, etc. fan de l’entitat museística un espai cultural que mostra la cultura marítima de la ciutat des de diferents vessants.

Aquest estiu, la celebració de la X Nit Literària al Far de la Banya, el passat 21 de juliol, organitzada conjuntament amb la Biblioteca Pública de Tarragona va batre rècords d’assistència, amb 150 persones, que gaudiren d’aquesta tradicional activitat de les nits d’estiu al Far. I també la programació de les Nits del Museu els divendres, des de finals de juliol a finals d’agost realitzant visites teatralitzades per donar a conèixer l’activitat de les consignatàries dins l’estructura portuària a més de l’activitat de maridatge entre històries portuàries i vins del territori han permès visitar el Museu en horaris no habituals i gaudir de la seva nova museografia que incideix en una il·luminació singular.

Una nova proposta realitzada aquest estiu ha estat la programació d’una exposició temporal al mateix Museu, ‘Mestres d’aixa de butxaca’, produïda pel Museu Marítim de Barcelona en col·laboració amb el Museu Marítim de Mallorca. Realitzada en quatre idiomes, ha permès que el públic internacional que ens visita, bàsicament en període estival, hagi pogut gaudir també d’aquesta mostra. A la vegada, s’han organitzat visites i tallers per esplais i públic familiar, durant el mes de juliol, per donar a conèixer als visitants del nostre territori la manera tradicional de jugar de la gent de mar. La mostra, que encara es pot contemplar fins al 24 de setembre, ha estat possible perquè el Museu del Port forma part de la Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana.

Augmenten les visites individuals

Alhora ha estat important el nombre de les visites individuals i en grup no programades a les instal·lacions del Museu, i especialment significativa ha estat l’increment del 10% de les visites individuals. La directora del Museu del Port, Mercè Toldrà, explica que “es tracta de persones o grups de persones que han visitat l’exposició permanent del Museu de manera independent, sense cap relació amb les activitats organitzades”. Toldrà afegeix que és “un tipus de visitant que, des de la reforma del Museu al 2021, va augmentant de manera sostinguda gràcies a una promoció a través de publicitat en mitjans de comunicació, promoció a internet i xarxes socials”.

En aquest sentit, el Museu del Port de Tarragona compta des de l’any passat amb una nova eina per a difondre el patrimoni portuari: una simulació d’un espai real en una imatge interactiva que el visitant pot controlar mitjançant l’ordinador per veure l’espai en 360 graus. Una visita virtual que no substitueix la posterior visita presencial, però és un nou recurs per a planificar-la. El tour virtual a través de Google Maps a l’enllaç portuari https://www.porttarragona.cat/ca/port-i-ciutat/museu-port.

Gran afluència al Moll de Costa

Les activitats culturals i lúdiques de les instal·lacions del Moll de Costa, des del gener a l’agost d’enguany, han tingut una extraordinària acollida entre els tarragonins, i han superat la programació prevista, amb un augment del 15% respecte a l’afluència de 2022 en el mateix període. El Teatret del Serrallo, que ha acollit tant activitats pròpies com a actes de diverses entitats i associacions de la ciutat, ha arribat a les 6.949 persones mentre que l’Arxiu del Port, n’ha tingut 729 amb activitats de contacontes, conferències, rutes guiades, presentacions de música i visites teatralitzades. D’altra banda, els tinglados amb les diferents exposicions i actes ciutadans han arribat a les 10.412 persones el Tinglado 1 i 7.911 persones el Tinglado 2 mentre que les activitats socials i esportives al Serrallo ha assolit les 23.960 persones i les de l’exterior del Moll de Costa han arribat a les 17.378.

Font: Port de Tarragona

Comparteix a les teves xarxes socials!

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *