Royal Enfield Super Meteor 650: La Custom Clàssica amb Esperit Modern

La firma índia Royal Enfield continua la seva expansió en el món de les motocicletes amb el seu model d’orientació inequívocament custom, la Super Meteor 650. Aquesta nova moto s’allunya de la aura vintage que ha estat una característica constant en la resta dels seus models, marcant un hito en la història de la marca.

Fins ara, Royal Enfield s’havia centrat en la producció de les veterans Bullet monocilíndriques, el disseny de les quals ha perdurat fins a l’arribada de l’Euro5. No obstant això, en els últims anys, la marca ha ampliat i renovat la seva gamma de motos, adoptant mecàniques més modernes basades en dues famílies de motors: els monocilíndrics de 350 cc a 411 cc i els propulsors de dos cilindres presentats al Saló de Milà de 2018.

La característica comuna de tota la gamma Royal Enfield és el seu enfocament en motos duradores i fiables, dissenyades per resistir en condicions adverses, la qual cosa és essencial per al seu mercat principal a l’Índia. No obstant això, aquestes motos també han evolucionat en termes d’equipament i components per competir en el mercat occidental.

La Super Meteor 650: Una Nova Aventura al Món Custom

La Super Meteor 650 representa un pas audaç per a Royal Enfield, ja que introdueix la marca en el segment de les motos custom, un terreny que fins ara no havia explorat de manera significativa. Aquesta moto, dissenyada des de zero per complir amb els estàndards de les motos americanes custom, s’adhereix als conceptes clàssics d’aquest estil, des de la seva longitud fins a la seva posició de conducció, seguint una arquitectura que flueix des de la part frontal fins a la posterior.

El cor de la Super Meteor 650 és el seu motor bicilíndric en línia, que tot i mantenir un estil tradicional, incorpora solucions modernes com el calat del cigonyal a 270 graus en lloc dels tradicionals 360 graus de les motos britàniques. Aquesta configuració produeix un pols en el motor similar al d’un V2 a 90 graus, una elecció popular entre els fabricants en l’actualitat. El motor és refrigerat per aire i compta amb culates monoarbres que incorpora quatre vàlvules cadascuna.

Potència i Comoditat a la Carretera

La Super Meteor 650 disposa d’una potència màxima de 35 kW, la qual cosa la fa apta per al carnet A2 i proporciona un rendiment suau i fiable. A diferència d’algunes motos modernes, aquesta custom no compta amb modes de conducció ni ajudes electròniques avançades, la qual cosa contribueix al seu enfocament en la simplicitat i la durabilitat.

El comportament del motor és excel·lent en condicions normals de conducció, oferint un equilibri entre potència i comoditat. El canvi és precís i els comandaments són accessibles, la qual cosa facilita la conducció en diverses situacions.

648 cc, 47 CV, 52,3 Nm de Par

Al cor de la Super Meteor 650 es troba el nostre icònic motor bicilíndric en paral·lel, el qual ofereix transicions fluides entre velocitats, una sòlida acceleració a poques revolucions i una resposta suau de l’accelerador.

Disseny i Característiques

Tot i que el motor no presenta novetats significatives, la resta de la moto ha estat dissenyada des de zero, incloent un sòlid bastidor tubular d’acer. Royal Enfield va aprofitar la seva adquisició de la famosa empresa de xassís britànica Harris per desenvolupar el bastidor de la Super Meteor 650. L’estructura forma una bressol doble que facilita l’extracció del motor.

La part posterior de la moto s’ha dissenyat per reduir l’altura del seient i s’ha ampliat per permetre un pneumàtic més ample. Les suspensions són d’alta qualitat, amb una forquilla invertida a la part frontal i dos amortidors a la part posterior. Aquests components contribueixen a una conducció àgil i eficient, fins i tot en corbes pronunciades.

Seient Baix i Còmode

El seient baix i ample, i la posició relaxada del conductor, fan que la conducció sigui una experiència còmoda, independentment dels quilòmetres recorreguts i els que encara quedin per endavant.

Dipòsit de Gasolina Esculpit

L’ampli dipòsit en forma de llàgrima de la Super Meteor 650 té capacitat per a 15,7 litres de combustible, la qual cosa garanteix viatges llargs sense parades.

Far LED

El nou far és una combinació de l’estètica vintage amb les modernes llums LED per tal de reduir el consum de potència i al mateix temps augmentar la visibilitat, allà on vagis.

Quadre d’Instruments Digi-analògic

El panell d’instruments digi-analògic d’inspiració retro amb pantalla de LCD flotant i sistema de navegació Tripper integrat, proporciona tota la informació necessària, tant de dia com de nit.

Llandes d’Aleació amb Pneumàtic Traser Més Ample

Les llandes d’aleació amb pneumàtics sense cambres són garantia segura que cap punxada interromprà els plans, mentre que el pneumàtic traser més ample ofereix una tracció i una estabilitat millorades, fins i tot a les velocitats més altes.

Conclusió: Una Custom Clàssica i Efectiva

La Super Meteor 650 de Royal Enfield ofereix una experiència de conducció custom clàssica amb un toc modern. Tot i que manté la filosofia de durabilitat i comoditat de la marca, sorprèn agradablement amb la seva capacitat dinàmica quan es requereixen habilitats esportives. Amb un preu assequible (7.247€) i un consum de combustible moderat, aquesta moto s’adapta al segment al qual es dirigeix.

En resum, la Super Meteor 650 és un pas audaç per a Royal Enfield en el món de les motos custom, mantenint els seus estàndards de qualitat i durabilitat, i oferint als entusiastes de les custom una opció amb un estil clàssic i un esperit modern.

Descarrega les especificacions aquí: https://www.royalenfield.com/content/dam/royal-enfield/super-meteor-650/motorcycles/specifications/new/royal-enfield-super-meteor-650-technical-specifications-spanish.pdf

Pàgina de la marca: Royal enfield

Font: Royal Enfield

Comparteix a les teves xarxes socials!

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *