Gran colofó final del GT-CER i TCR Spain al Circuit

Tots dos certàmens, els grans atractius de la jornada de competició, han estat acompanyats del Barcelona Winter Classic i del Campionat de Catalunya i Regional, brindant un programa replet d’emocions fortes.

El Circuit de Barcelona-Catalunya ha posat avui el fermall d’or a una altra temporada més del GT-CER, així com també ho ha fet amb altres certàmens presents com el TCR Spain, el Barcelona Winter Classic i del Campionat de Catalunya i Regional; oferint una jornada dedicada al millor automobilisme nacional.

En l’estreta vinculació del GT-CER (Campionat d’Espanya de Resistència) i el Circuit al llarg dels anys, s’han vist ja moments únics per a la història. Avui, no ha estat diferent, i és que el traçat mundialista té l’honor any rere any de clausurar la gira nacional del certamen de resistència. Ho fa, a més, amb l’única prova programada a dues hores, la més exigent de la campanya.

Les dues hores de Barcelona han premiat avui la dupla Dieter Svepes-Leandro Martins als comandaments d’un Porsche 991-992 GT3 Cup en l’equip Racar Motorsport. El conjunt s’ho ha merescut, i és que ha ocupat la posició d’honor des dels primers compassos de la prova. A més de la victòria absoluta, també s’han emportat la victòria de la seva categoria, la PC.

El podi general ha estat completat per Arnaud Gomez i Solenn Amrouche amb el Vortex V8 i Pablo Yeregui amb Daniel Carretero competint amb l’Audi R8 GT2, per aquest mateix ordre. Els segons i tercers classificats, a més, han coincidit amb les dues primeres posicions de la subdivisió GPX. El tercer d’aquesta divisió ha estat el Ferrari 488 Challenge d’Ángel Santos i Agustín Sanabria.

Deixant a un costat els protagonistes de major cilindrada, en la categoria GPR ha destacat una parella de sobres coneguda, la formada per José Manuel de los Milagros i Nerea Martí (BMW M4 GT4). Els del Promotion Motorsport, malgrat haver arribat a liderar la classificació de la categoria, s’han conformat finalment amb la tercera plaça. Luís González i Salvador Tineo (Mercedes AMG GT4) han estat els vencedors, amb Lorenzo Mendieta i Jordi Fuset (Porsche 718 CS GT4) en la segona posició.

Si això és el que succeïa amb els GTs, en la divisió de turismes també hi ha hagut diversos premiats. D’una banda, en la Classe 1 han vençut Smörg i Macías amb el BMW M2. En la Classe 2, la parella González-Ramos s’ha imposat als comandaments d’un BMW M40i. En la D4 ha pujat a l’esglaó més alt del podi Mauro Tim (Renault Clio Cup V) i en la D3 ho ha fet José Palomar (Renault Clio Cup IV).

Quique Bordas, campió del TCR Spain

El TCR Spain ha afrontat una temporada de canvis que ha vist el seu punt àlgid al Circuit. Després d’haver celebrat tres mítings enguany, la quarta cita en territori català ha format la graella més abundant de la temporada, acollint pilots d’altres nacionalitats i participants del TCR en altres països, juntament amb els habituals de la copa nacional.

Quique Bordas i Monlau Motorsport s’han proclamat campions avui del certamen de turismes després de la disputa de dues proves en la pista mundialista. En la primera, Bordas s’ha quedat just a les portes del podi, en una celebració protagonitzada per Ruben Volt (ALM Motorsport), el seu company d’equip Scott Sumpton i Didrik Esbjug (Esbjug Motorsport), en aquest mateix ordre.

El títol, tot i això, era una lluita a dues bandes entre Bordas i Álvaro García (Comtoyou), però aquest últim s’ha vist afectat per toc múltiple. Primer amb Nicolas Baert i després amb Alex Lahoz i Philip Lindberg. Aquest fet l’ha deixat en el fons de la classificació i, malgrat un intent de remuntada, ha hagut de cedir uns punts imprescindibles per a mantenir-se en la lluita per la corona.

En la segona cursa, amb la graella invertida, Álvaro García s’ha pogut rescabalar per tancar l’any amb bones sensacions. El de Monlau ha celebrat el seu or a la cursa i el subcampionat de la temporada. Ruben Volt ha tornat a ser premiat, encara que amb la plata en aquesta ocasió, i ha tancat el podi Felipe Fernández (Auto Club RC2 Vallés).

D’altra banda, Erik Zabala (Monlau Motorsport) ha escrit també el seu nom en la història del motorsport, segellant el títol de la TCR Cup després de la seva victòria en la primera cursa. A la tarda ha collit un altre podi, aconseguint pujar al mateix en totes les proves de l’any.

La màgia de Barcelona Winter Classic

L’esdeveniment que agrupa unitats clàssiques molt diverses organitzat també per V-Line Org ha dut a terme dues proves més al Circuit. Una de manera independent i una altra compartint pista amb el Campionat de Catalunya i el Regional. En elles s’han pogut veure vehicles tan especials com el Ford GT 40 pilotat per Jordi Puig i David Nogareda. El conjunt de Skualo Competición, a més, s’ha emportat totes dues victòries absolutes de la jornada i de Pre 65.

Vicente Vallés (Audi TT – FRC Competición) i Dan Jimenez (Honda Civic – Eficar Team) han estat els altres dos convidats del podi absolut, així com el primer i el segon classificat d’AM Serie tant en la primera com en la segona cursa.

Múltiples premiats al Campionat de Catalunya i Regional

El campionat de Catalunya i el Regional Aragonès han celebrat una cita doble de manera conjunta. En la primera de les proves, el podi absolut ha estat per a Francisco Comendador (Nissan GTR 35), Juan Carlos Arias (Ginetta G50 gt4) i Luís López (Porsche 968 CS). Mentre que en la segona s’ha emportat la victòria Luís López, seguit de Juan Carlos Arias i Ánder Gamón (també primer classificat del Regional).

Font: Circuit de Barcelona Catalunya

Comparteix a les teves xarxes socials!

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *