L’aposta de Lidl per Catalunya els últims quatre anys: un impacte de més de 4.500 M€ al PIB català i un augment de més del 25% en l’ocupació local

Durant el període 2019-2022, l’empresa va augmentar en més de 5.100 llocs de treball generats la seva contribució al mercat laboral d’aquesta regió i va incrementar més d’un 25% la seva aportació al PIB català

Ja en 2022, l’impacte de Lidl sobre el mercat laboral d’aquesta CCAA es va saldar amb xifres mai assolides abans: per cada ocupació directa que crea ja genera altres 6 de manera indirecta i induïda, sent avui dia responsable d’unes 25.980 ocupacions (un 0,74% del total)

De la mateixa manera, l’impacte de la cadena de supermercats sobre les arques catalanes va aconseguir xifres rècord a tancament del seu últim any fiscal, fins a acostar-se als 1.270 M€ anuals aportats al PIB (un 0,55% del total)

 L’efecte positiu de Lidl a Catalunya també es trasllada a les seves quatre províncies: Barcelona és on la cadena més contribueix al PIB (uns 720 M€ aportats) i Girona és on més impacta en l’ocupació (un 1,44% sobre el total provincial)

En l’últim any, la firma va tornar a jugar un paper decisiu a l’hora d’internacionalitzar i posar en valor el producte català fora de les nostres fronteres, amb exportacions rècord de productes agroalimentaris del territori que superen els 225M€, concentrant només en aquesta comunitat autònoma prop del 6,5% del total de les exportacions de l’ensenya

A nivell nacional, durant l’any passat, la cadena va generar amb la seva activitat més de 172.000 llocs de treball entre directes, indirectes i induïts (un 0,84% del total d’Espanya) i un impacte en el PIB d’uns 8.200 milions d’euros (un 0,68% del total del país)

Lidl continua creixent de manera sostenible a Catalunya. Així ho indica l’últim Informe d’Impacte Corporatiu 2022 de Lidl a Espanya elaborat per la consultora independent PwC, que analitza la creixent contribució de l’empresa a la generació de llocs de treball i riquesa en aquesta CCAA i la resta del país durant el seu últim exercici fiscal (comprès entre l’01/03/2022 i el 28/02/2023) mitjançant la seva capacitat per obrir noves botigues modernes i sostenibles, crear treball estable i de qualitat, i comprar i exportar producte regional.

La repercussió de Lidl en el PIB català

Com es desprèn d’aquest estudi, durant el període 2019-2022, Lidl ha generat un impacte positiu en l’economia catalana de més de 4.500 milions d’euros en total. D’aquests, uns 1.270 M€ (un 0,55% del PIB autonòmic) corresponen només a l’últim exercici fiscal analitzat (2022). Això suposa un increment percentual del 9% en relació a l’any anterior i de més del 25% si analitzem la seva contribució des del 2019, any en què va aportar 1.000 M€.

Del total d’impacte econòmic de Lidl a la CCAA, més de 220 M€ corresponen a impacte directe. No obstant això, gràcies a la seva activitat, la cadena de supermercats va generar al voltant de 1.050 M€ addicionals de manera indirecta i induïda. Així mateix, la marca també exerceix un important efecte multiplicador en aquest territori: per cada euro de benefici, genera 5 euros addicionals a les arques catalanes.

Consolidant-se com a dinamitzador d’ocupació a Catalunya

El compromís de Lidl amb les persones passa per crear llocs de treball estables i de qualitat i, segons assenyala l’esmentat informe, la cadena s’ha convertit en un important dinamitzador de l’ocupació a Catalunya. Durant els últims quatre anys, l’empresa va aconseguir augmentar més d’un 25% els llocs de treball generats en aquesta regió, fins a superar els 5.100 nous llocs (entre directes, indirectes i induïts).

Ja en 2022, l’impacte de l’ensenya sobre el mercat laboral d’aquesta CCAA es va saldar amb xifres mai aconseguides abans: per cada lloc de treball directe que crea ja genera altres 6 de forma indirecta i induïda, sent a dia d’avui responsable d’uns 25.980 llocs de treball (un 0,74% del total). D’aquests, més de 4.000 conformen la plantilla de Lidl a Catalunya i altres prop de 22.000 són indirectes i induïts, gràcies a la seva activitat a la zona.

Això és gràcies a l’expansió i al desenvolupament sostenible de Lidl al territori català. Des que la firma arribés a Catalunya, el 1994, obrint a Lleida la seva primera botiga a la CCAA, ha desenvolupat un pla d’expansió que l’ha portat a comptar actualment amb més de 120 botigues i una plataforma logística a Montcada i Reixac. Només en l’últim any, després d’una inversió de més de 50M€ i la creació de més de 150 llocs de treball, la companyia va obrir set punts de venda a Terrassa, Figueres, Esplugues de Llobregat, Olot, Rubí, Vilassar de Mar i Vilafranca del Penedès. A més, en la seva aposta per seguir creixent al territori i continuar generant ocupació, té previst construir 2 nous magatzems a Martorell (Barcelona) i Constantí (Tarragona), que inaugurarà en els propers anys.

Impacte por províncies

El creixement de Lidl a l’autonomia també s’estén entre les províncies catalanes en les quals té presència. Concretament, Barcelona és la província amb major aportació global al PIB català, amb una contribució d’uns 720 M€ en 2022. No obstant això, Girona també destaca per la seva creixent aportació en l’economia catalana: en els últims quatre anys, l’empresa ha potenciat el seu impacte a la província en més d’un 40%, passant dels prop de 180 M€ aportats el 2019 als més de 250 M€ de l’últim any.

Respecte a la generació d’ocupació, Girona és la demarcació on la firma més impacta en l’ocupació, amb l’1,44% sobre el total provincial, seguit de Lleida, amb un 1,29%. Des de 2019, la creació de llocs de treball a Girona per part de l’ensenya ha augmentat fins en un 42%, passant dels 3.720 llocs en aquell any als més de 5.300 en 2022.

Aposta pel producte i proveïdor regional

El compromís de Lidl amb el producte i els proveïdors catalans juga un paper molt rellevant per explicar l’impacte positiu que la seva activitat té a la regió. Lidl va comprar producte local per valor d’uns 825 milions d’euros a uns 185 proveïdors catalans el 2022 (prop d’un 20% més que en 2021) i va tornar a jugar un paper decisiu a l’hora d’internacionalitzar i posar en valor el producte de la comunitat fora de les nostres fronteres, amb exportacions rècord de productes agroalimentaris del territori que freguen els 225 M€, concentrant només en aquesta autonomia prop del 6,5% del total de les exportacions de l’ensenya.

Entre els articles adquirits per l’empresa a Catalunya, predominen diferents varietats de carn, fruites i verdures, embotits, vins… En concret, cal destacar el ferm compromís de la marca amb els productes amb distintiu de qualitat de la regió. Per això, el passat mes de juliol la companyia va formalitzar un acord amb la Federació Catalana DOP-IGP i ja treballa amb una vintena de segells de qualitat d’origen català, aconseguint així oferir més de la meitat del total de distintius que existeixen en aquesta CCAA.

Impacte sense precedents a Espanya

En el seu exercici fiscal 2022, Lidl va aconseguir generar més de 172.000 llocs de treball directes, indirectes i induïts (un 0,84% del total nacional) i va arribar a aportar uns 8.200 M€ al PIB (un 0,68% del total nacional) gràcies a la seva activitat en el conjunt d’Espanya, registres ambdós novament rècord.

En el seu objectiu per seguir sent un referent en generació de llocs de treball i riquesa a tot el país, la cadena de supermercats aposta més que mai pel desenvolupament sostenible de la indústria agroalimentària espanyola i consolida la seva posició com un dels grans ambaixadors de la ‘Marca Espanya’ amb exportacions per valor d’uns 3.500 M€ anuals a una trentena de països, tal com s’ha donat a conèixer en el marc de la jornada ‘L’exportació de la ‘Marca Espanya’’ organitzada el 30 de novembre a Madrid juntament amb l’ICEX.

(de esquerra a dreta): la directora comercial d’Aceitunas Cazorla, Zulema Beresaluce; el director general Corporatiu de Lidl Espanya, Ferran Figueras; el director general de Compres de Lidl Espanya, Miguel Paradela; el secretari general d’UPA Andalusia, Cristóbal Cano; la directora d’Indústria Alimentària d’ICEX, María Naranjo; el director general de la Indústria Alimentària del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, José Miguel Herrero; i la directora executiva d’ICEX-Invest in Spain, Elisa García.

Font: Lidl

Comparteix a les teves xarxes socials!

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *