Totes les oficines municipals d’escolarització es reuneixen en la I Jornada OME de Catalunya

Representants de totes les oficines municipals d’escolarització (OME) s’han reunit en la I Jornada OME de Catalunya. Una jornada que, per primera vegada, ha aplegat totes les oficines d’escolarització d’arreu de Catalunya amb l’objectiu de compartir experiències i analitzar els reptes actuals i de futur.

La consellera d’Educació, Anna Simó Castelló, ha volgut agrair als membres de les oficines la tasca que duen a terme: “És molt valuosa per l’ordenació i l’equitat del sistema educatiu i, per tant, és molt valuosa per al país”, i ha afegit que “l’objectiu que compartim és garantir l’accés a una educació de qualitat a tots els infants i les seves famílies i planificar l’escolarització de manera que ens permeti lluitar contra la segregació escolar”.

Les oficines municipals d’escolarització són la primera porta d’accés per a les famílies que volen escolaritzar els seus fills o filles. Entre les seves funcions, destaquen informar les famílies en el procés de tria d’escola, en les jornades de portes obertes en la preinscripció, dissenyar l’oferta educativa als municipis amb una mirada d’equitat i organitzar les taules locals de planificació. Arran de l’aprovació del Decret d’admissió de l’alumnat, s’han incrementat els municipis amb OME, i s’ha passat en un any i mig de 69 a 85 oficines.

Simó ha remarcat que “des del Departament d’Educació valorem molt positivament el paper de les OME: donem suport a les existents i n’impulsem de noves. Actualment hi ha 85 OME al país, 19 de les quals de molt recent creació, i creiem que encara hi ha marge per créixer. Creiem que és imprescindible estimular la creació de noves OME a través dels Serveis Territorialsi per això mantenim la convocatòria anual de subvencions, i enguany s’han concedit més d’ 1.200.000€”.

Les OME, garants de l’equitat

Les OME, juntament amb els centres educatius, són el referent per atendre, informar i orientar les famílies en relació amb els procediments d’admissió d’alumnat. A més, són una de les principals eines de lluita contra la segregació escolar en tres àmbits:

-Incrementant la detecció d’alumnat vulnerable.

-Col·laborant en la definició de les zones educatives i la consegüent reserva de places en centres educatius públics i concertats.

-Donant suport a les comissions de garanties d’admissió en la distribució equilibrada de l’alumnat en aquests centres.

Alhora, són un exemple de corresponsabilitat entre administracions –ajuntaments i Departament d’Educació- amb l’objectiu de donar un millor servei a la ciutadania.

Font: GENCAT

Comparteix a les teves xarxes socials!

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *