Catalunya dóna a conèixer la seva oferta de turisme nàutic a Londres

El Govern ha donat a conèixer les potencialitats de Catalunya i Barcelona com a destinació nàutica en una presentació realitzada avui a Londres. L’acte ha tingut lloc a l’emblemàtic vaixell Cutty Sark i ha comptat amb la participació del director executiu de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Patrick Torrent i Queralt, el director de Promoció de Turisme de Barcelona, Mateo Asensio i Ontoria, i la directora de l’organització de la 37a edició de la Copa Amèrica, Leslie Ryan. Aquesta acció forma part d’un conjunt d’activitats que es duran a termeels propers mesos en el marc de la celebració de la Copa Amèrica Barcelona 2024. L’objectiu és promocionar la destinació entre els aficionats a la vela i a la nàutica en diferents mercats emissors, especialment en aquells països dels equips que competiran a la regata de més projecció internacional, com són els mercats anglès, francès, suís, americà i italià, tots ells considerats estratègics.

L’acte, organitzat per l’Agència Catalana de Turisme del Departament d’Empresa i Treball, conjuntament amb Turisme de Barcelona, i en col·laboració amb l’America’s Cup Event Barcelona, ha aplegat a la capital britànica més d’un centenar d’operadors i agències de viatges especialitzades en turisme esportiu i experiències singulars per posicionar Catalunya i el conjunt de l’oferta del territori com a destinació nàutica. A més, mitjançant la realitat virtual i l’experiència immersiva, els assistents també han pogut conèixer altres aspectes i singularitats que identifiquen la destinació catalana, com la seva gastronomia, cultura i biodiversitat.

Segons el director executiu de l’Agència Catalana de Turisme, Patrick Torrent i Queralt, “la Copa Amèrica 2024 representa una gran oportunitat de projecció per a Catalunya. La prova transcendeix l’àmbit nàutic per abraçar altres aspectes clau en la nostra societat i economia actuals, com són la innovació i la sostenibilitat mediambiental i social.” “Busquem un turisme de qualitat que se senti atret per la nostra oferta i valori la cultura i els costums de casa nostra. Aquesta voluntat entronca perfectament amb els principis del nostre Compromís Nacional per un Turisme Responsable i el públic que ens visitarà durant aquesta competició encaixa amb el model que estem treballant”, ha explicat Torrent.

Aquest esdeveniment portarà a Catalunya aficionats de tot el món. Un públic que podrà seguir les proves des del Port Vell, on s’instal·laran les bases dels equips, les platges de Barcelona o des d’embarcacions entre el Port Olímpic i l’Hotel Vela, que és on se situarà el camp de regates. Aquest tipus de visitant manté unes diferències notables respecte el turista tipus, que s’està de mitjana entre dos i tres dies a la ciutat. Veure i viure la coneguda com “la Fórmula 1 del mar” representa que hi pugui arribar a fer una estada d’entre dues i tres setmanes.

En aquest sentit, el director de Promoció de Turisme de Barcelona Mateo Asensio, considera que “amb aquesta presentació a Londres, Turisme de Barcelona revela unanova estratègia de promoció centrada en la gestió de grans esdeveniments i en el llegat que aquests deixen a la ciutat. Barcelona, una vegada més, obrirà les portes del seu litoral, oferint als seus habitants noves experiències i productes al voltant de la nàutica.” El director de Promoció ha assegurat que “ Turisme de Barcelona exhibirà una imatge orientada cap a l’esport, on els valors intrínsecs de la ciutat impregnaran un discurs que proporcionarà a la indústria turística britànica una àmplia gamma de possibilitats per presentar ofertes centrades en un turisme de qualitat.”

La directora de l’organització de la 37a edició de la Copa Amèrica, Leslie Ryan, ha afirmat que “Barcelona no necessita presentació i és l’escenari perfecte per a la Louis Vuitton 37a America’s Cup.” “La família de l’America’s Cup d’arreu del món ha descobert, des que s’hi va traslladar, que la ciutat i el país tenen una extraordinària varietat d’experiències i paisatges per oferir als visitants que vinguin a gaudir de l’esdeveniment, de l’esport de la Copa Amèrica i del programa d’entreteniment i experiències que s’ofereix durant els 68 dies de la competició.” Ryan afegeix que “ens agradaria donar la benvinguda a tothom l’any vinent a la que promet ser una experiència espectacular i inoblidable.»

La Copa Amèrica Barcelona 2024 atorga una gran oportunitat a Catalunya per consolidar el seu posicionament també com a referent mundial per al turisme esportiu. I no només com a emplaçament per a la celebració de grans proves internacionals, sinó també com a amfitriona per a aficionats i clubs (com, per exemple, els nàutics) que cerquen al territori instal·lacions de qualitat per a la pràctica de diferents esports. Es tracta d’un tipus d’activitat que es desenvolupa al llarg de tot l’any segons la modalitat esportiva i que ve acompanyada per visitants que tenen cura del territori on desenvolupen l’exercici, en comunió amb les pràctiques de sostenibilitat en vigor.

Catalunya i la tradició nàutica

El turisme nàutic des de sempre ha estat molt present a Catalunya, on es registren 45 ports al llarg del seu litoral. El turisme nàutic va acompanyat d’un tipus de visitant que es defineix com de vacances actives en contacte amb l’aigua, mitjançant la realització d’activitats nàutiques (amb ànim recreatiu o esportiu) i d’aigua (mar, riu o llac) que impliquin el gaudi de la natura en aquest entorn. El nàutic, en la seva vessant més competitiva, es considera un producte estratègic perquè permet desestacionalitzar la temporada, desconcentrar els visitants a zones no tan desenvolupades turísticament, diversificar l’activitat i incrementar la despesa al territori, ja que atrau un visitant de qualitat.

Són moltes les empreses que es dediquen a oferir experiències nàutiques a Catalunya, al litoral o en els principals rius i embassaments del país. Actualment, hi ha 570 empreses associades a les set estacions nàutiques catalanes, amb una facturació, l’any 2021, de 320 milions d’euros. La majoria d’aquestes empreses són del sector de la restauració, l’hoteleria i el serveis. Es tracta d’empreses petites que ocupen entre 4 i 6 treballadors i facturen una mitjana de 600.000 euros anuals.

El perfil del turista nàutic és el client europeu, majoritàriament francès, belga, holandès i un britànic incipient. Està interessat en la recerca d’experiències autèntiques, el contacte amb la natura, la gastronomia i l’oci familiar.

Font: GENCAT

Comparteix a les teves xarxes socials!

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *