L’empresa familiar Miliunverd – Olis de Finca ha tancat un acord al Regne Unit per comercialitzar els seus olis d’oliva verge extra als establiments de Harrods i Selfridges a Londres, dos dels espais comercials més grans i amb més prestigi a Europa. Amb aquest acord, l’empresa de La Sénia (Montsià), continua amb el seu procés d’expansió internacional per l’exportació dels seus olistant d’oliveres mil·lenàries com de la varietat Arbosana.
Per al seu projecte d’expansió internacional, Miliunverd – Olis de Finca ha comptat amb el suport del Govern per mitjà de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a Londres d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball.
Segons la gerent i cofundadora de Miliunverd, Eva Cabanes, “érem conscients que el Regne Unit és un mercat molt madur i amb molta oferta en el nostre tipus de producte, però hem aconseguit introduir-nos en aquest mercat pel fet de comptar amb productes de qualitat i amb trets molt diferencials, tant per l’origen de l’oli com el packaging, dues característiques que el consumidor anglès aprecia i valora”. Cabanes destaca que “disposar del suport d’ACCIÓ al país de destí és molt important per prendre decisions estratègiques”.
Amb aquest acord, la pime ha aconseguit introduir el seu producte d’oliveres mil·lenàries, Arbor Sacris, als grans magatzems de Harrods i el de varietat Arbosana, anomenat Casolí, a Selfridges. L’empresa catalana fa així un pas més en la seva estratègia d’internacionalització, que va començar el 2021 amb la primera exportació a Dubai. Fins ara, compta amb presència comercial a països com Emirats Àrabs i Alemanya.
Miliunverd, que forma part del Catalonia Food Retail Cluster, es va fundar a La Sénia el 2018 arran de la preocupació de l’avi i el nét de la família per la conservació del patrimoni històric de les terres on viuen. A Catalunya els seus productes es troben a botigues especialitzades en productes gourmet i també es poden comprar a la seva botiga online.
L’oli català al món
El sector de l’oli d’oliva, segons dades d’un estudi del sector de l’oli d’oliva a Catalunya realitzat per ACCIÓ i Prodeca, compta actualment amb 347 empreses productores que facturen 863 milions d’euros de manera agrupada i ocupen prop de 1.500 treballadors.
Segons l’informe, la immensa majoria de les empreses catalanes dedicades a l’oli d’oliva són pimes (en un 99% dels casos). Es tracta d’un sector consolidat, en què més del 60% compta amb més de 10 anys d’experiència i un 25% supera els 50 anys. Per territoris, el 51% d’aquestes empreses es concentra a Tarragona (179), mentre que a Lleida, que ocupa la segona posició per nombre d’empreses (89), s’hi concentra el 64% de la facturació (554,63 M€).
En l’àmbit de les exportacions, l’oli d’oliva va assolir l’any 2022 la xifra de 510,5 M€, amb un increment interanual del 38,7% en valor i un 12,4% en volum, fet que consolida el camí del volum al valor de les exportacions d’oli d’oliva català. Catalunya exporta oli d’oliva a 117 mercats d’arreu del món. La Unió Europea (amb prop del 40% de la quota) és el principal mercat, seguit d’Àsia (16,4%) i l’Amèrica Llatina (14%). Per països, destaquen Itàlia, EUA, el Regne Unit, el Brasil i França.
Font: GENCAT