El Govern de la Generalitat, a través de la Secretaria de Telecomunicacions i Transformació Digital, llença una campanya de comunicació per difondre els serveis digitals de l’Administració a l’abast de la ciutadania.
La campanya, va començar l’11 de desembre de 2023, pretén fer arribar a la població la informació relacionada amb l’accés als serveis públics digitals i les millores introduïdes en l’experiència amb les institucions públiques.
La transformació digital a l’Administració i per a la ciutadania implica canvis pensants des de la realitat social les necessitats de les persones arreu del territori i contribuir a la reducció de la bretxa digital. En aquest sentit, molts d’aquests canvis ja són una realitat i cal que la ciutadania els conegui per poder utilitzar tot allò que està al seu abast. La infraestructura digital del país, la connectivitat del territori i els serveis de l’Administració han incorporat solucions tecnològiques i digitals que permeten millorar diverses qüestions com la gestió de tràmits amb acompanyament i suport per part dels servidors públics i del 012, l’apoderament ciutadà mitjançant eines i consells perquè la seva relació amb les institucions pugui ser més àgil i comprensible, els programes de ciberseguretat aplicats a Salut, Universitats o la ciutadania, l’aplicació de la intel·ligència artificial per poder donar resposta àgil en català, la tecnologia XG al territori i el desplegament de la fibra òptica pública per augmentar la igualtat d’oportunitats.
És important dotar de recursos digitals a la ciutadania per tal que transitin millor en la transformació digital i de la mateixa manera, és igual d’important, que coneguin aquests recursos i serveis al seu abast. La campanya, a més parteix des del punt de vista de les persones, en la mateixa línia en què la Secretaria està liderant la transició cap a la societat digital, impulsant polítiques, serveis i accions que primer tenen en compte la realitat social, i a partir d’aquí, s’adapta la tecnologia a elles i no a la inversa.
Aquesta iniciativa de comunicació proactiva comença amb un espot sobre el desplegament de la fibra òptica de titularitat pública que ha desplegat la Generalitat de Catalunya com a actiu propi del país i de la seva ciutadania. Gràcies a la inversió en aquesta infraestructura – la més gran feta mai pel Govern- el territori, no tan sols guanya qualitat de connectivitat i fomenta arreu les oportunitats que se’n desprenen, sinó que, a més, permet oferir uns preus competitius per a la resta del sector i afavoreix la cohesió territorial. En aquest sentit, “per cada euro invertit en el desplegament, es genera un retorn a la societat de 12,85 euros”, com destaca el secretari de Telecomunicacions i Transformació Digital, Sergi Marcén.
Seguit de l’espot de fibra, podrem veure diferents accions en la resta d’àmbits que impulsa la secretaria i que anirem descobrint al llarg del 2024 per fer una Catalunya no només connectada, sinó també informada dels serveis digitals públics. Per entendre millor els serveis que difondrà el Govern a través de la campanya s’ha creat un lloc específic per consultar els continguts.
Font: GENCAT