Es tracta d’un canal electrònic que permet a qualsevol ciutadà o servidor públic alertar sobre conductes dutes a terme a l’Ajuntament que puguin resultar contràries al dret o als principis i valors ètics i a les regles de conducta exigibles als servidors públics.
La bústia es gestiona a través d’un reglament que va ser aprovat per l’Ajuntament d’Alcover en el plenari municipal del 28 de setembre de 2023. Aquest reglament respon a polítiques de tolerància zero amb el frau i la corrupció i a mantenir els estàndards més elevats de qualitat jurídica, ètica i moral, a adoptar els principis d’integritat, imparcialitat i honestedat.
Les comunicacions es poden fer de manera telemàtica a la següent adreça: https://alcover.eadministracio.cat/complaints-channel
Així mateix, la bústia ètica es considera un factor clau per a l’Agenda 2030, aprovada el 25 de setembre de 2015 per l’Assemblea General de les Nacions Unides, que inclou la consecució de l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible 16 titulat «Pau, justícia i institucions fortes», que té com a objectiu «promoure societats pacífiques i inclusives per al desenvolupament sostenible, facilitar l’accés a la justícia per a tothom i crear institucions eficaces, responsables i inclusives a tots els nivells».
Font: Ajuntament d’Alcover