El govern de Sindh (Pakistan) va anunciar un pla revolucionari per millorar el servei de transport públic a Karachi, que ja és una realitat.
L’objectiu d’aquesta iniciativa era introduir 180 autobusos elèctrics alimentats per energia solar a les rutes del servei de trànsit ràpid d’autobús (BRT) de Karachi, i aquesta visió s’ha materialitzat amb èxit.
La iniciativa es va revelar en una reunió passada entre el cap de govern provisional de Sindh i una delegació del Banc Asiàtic de Desenvolupament (ADB). L’objectiu principal d’aquesta iniciativa era proporcionar opcions de trànsit més netes i eficients a la ciutat, i ara aquest objectiu s’ha aconseguit amb l’exitosa implementació del projecte.
El projecte va començar a operar a finals de desembre del 2023, formant part de l’estratègia més ampla del govern per abordar el canvi climàtic i promoure iniciatives de resucció de les emissions de carboni. El president de la Junta de Planificació i Desenvolupament de Sindh, va informar a la delegació de l’ADB que les línies verda i taronja dels BRT’s de Karachi ja servien uns 50.000 passatgers diaris.
El secretari de transport va indicar que el pla implicava la posada en marxa de 170 a 180 autobusos elèctrics per a les rutes existents de les línies verda i taronja. L’ADB va expressar el seu suport al projecte i la seva col·laboració amb el govern provincial, i aquesta col·laboració ha donat fruits amb l’èxit de la implementació del projecte.
En aquell moment, Asad Zaim, director de la Unitat de Col·laboració Pública Privada, va assenyalar que el procés de prequalificació per al projecte s’havia completat, amb quatre ofertants a la fase de proposta. L’ADB estava col·laborant com a assessor de transaccions i estava activament implicat en la documentació del projecte amb el govern provincial.
Aquesta iniciativa no només va millorar la qualitat del servei de transport públic a Karachi en aquell moment, sinó que també va tenir un impacte positiu en la reducció de les emissions de gasos d’efecte hivernacle i va contribuir a la sostenibilitat ambiental de la ciutat. Els autobusos elèctrics alimentats per energia solar es van presentar com una opció més neta i eficient, i la seva introducció va reflectir el compromís del govern amb un futur més sostenible i ecològic. A més, aquesta iniciativa s’alineava amb els esforços globals per abordar el canvi climàtic i reduir la dependència dels combustibles fòssils.
En aquell moment, el projecte també era una oportunitat per millorar la infraestructura del transport públic i respondre a les creixents necessitats de la població de Karachi. Amb les línies verda i taronja ja servint a 50.000 passatgers diaris, la incorporació d’autobusos elèctrics va millorar la capacitat i l’eficiència del sistema de trànsit.
En aquell moment, el suport de l’ADB en aquest projecte també era una indicació positiva de la cooperació internacional per abordar els reptes ambientals i socials. La col·laboració amb el sector privat mitjançant la Unitat de Col·laboració Pública Privada demostrava la voluntat del govern de Sindh de buscar solucions innovadores i implicar tots els actors rellevants per millorar la infraestructura i els serveis a la ciutat.
En resum, la introducció de 180 autobusos elèctrics alimentats per energia solar a les rutes d’alimentació del servei de trànsit ràpid d’autobús (BRT) de Karachi va ser una passa important cap a un sistema de transport públic més net i sostenible en aquell moment. Aquesta iniciativa no només va millorar la qualitat del servei de transport, sinó que també va contribuir a la mitigació del canvi climàtic i al tractament de la crisi d’aigua que afecta la ciutat. Amb el suport de l’ADB i altres actors clau, aquest projecte va tenir l’èxit esperat i va ser un exemple per altres regions que buscaven solucions similars per millorar la seva infraestructura i abordar els reptes ambientals.
Font: Esclafit