6,5 milions de dòlars reassignats de millores en les interseccions de London, Ontario al trànsit ràpid d’autobús (BRT)

En una decisió que podria tenir un impacte significatiu en la mobilitat i la seguretat viària a Londres, els polítics locals han votat per moure $6.5 milions de dòlars que estaven reservats per a millores a la intersecció d’Oxford Street i Wharncliffe Road cap al massivament sobrepassat sistema de trànsit ràpid amb autobús (BRT).

La votació es va dur a terme dimarts passat, amb el consens general dels membres del consell municipal de Londres a favor de traslladar els fons federals i provincials destinats a la intersecció cap al BRT, tot i que alguns van expressar la seva preocupació pel fet que l’intercanvi d’Oxford-Wharncliffe encara necessitava ser abordat.

El conseller del districte 6, Sam Trosow, va destacar la importància de l’intercanvi, dient: «Això pertorba la gent cada dia. I no només afecta a la gent del districte 6, sinó que és una entrada principal a la universitat, a l’hospital. Tenir-ho així com està, és un perill per a la seguretat pública.»

Tot i això, el personal de la ciutat va alleujar en certa manera les preocupacions de Trosow, afirmant que instal·larien semàfors «inteligents» juntament amb altres petits canvis d’infraestructura per alleujar part de la congestió.

L’alcalde Josh Morgan va afirmar que, tot i que moure els fons no resol grans desafiaments amb els costos d’infraestructura, és una bona decisió a curt termini. «Això allibera una mica de pressió sobre la base imposable i la forma en què finançaríem el projecte Wellington Gateway amb els sobrepassos de costos en aquest cas. No dic que això no creiï desafiaments més endavant, però crec que el pla mestre de mobilitat ens ajudarà a orientar-nos.»

El conseller del districte 10, Paul Van Meerbergen, va ser l’únic vot en contra i va descriure l’intersecció com a «horrenda» i amb necessitat urgent de millores.

Doug MacRae, director de transport i mobilitat de la ciutat, va explicar que la intenció de la recomanació era fer el millor ús dels fons federals i provincials. «Tenim una finestra d’oportunitat per reassignar fons que no es proporciona habitualment. La intenció és que tinguem un enfocament més planificat. Qualsevol cosa que fem en aquesta intersecció serà costosa, requerirà una extensa adquisició de propietats i la construcció serà disruptiva.»

Els aproximadament $12 milions restants es mantindran en el pressupost per a quan es conegui millor l’abast de les millores a la intersecció Oxford-Wharncliffe.

El comitè de prioritats estratègiques i polítiques va votar 13-1 a favor de traslladar els fons al BRT, amb Van Meerbergen com a única oposició. El conseller Steve Lehman no va assistir a la reunió.

Ara, la reassignació haurà de ser aprovada pel Ministeri de Transport. Aquest canvi podria tenir repercussions significatives en el futur dels desplaçaments a Londres, i la ciutadania està a l’expectativa de veure com es desenvolupen aquestes decisions polítiques en el marc del sistema de trànsit ràpid amb autobús. Amb l’accent actual en el curt termini i la pressió financera, la visió a llarg termini de la mobilitat i la infraestructura continua sent una incògnita.

Font: London Transit Commission bus

Comparteix a les teves xarxes socials!

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *