Port Tarragona participa en l’acte de constitució de la comissió promotora de la estació intermodal Catalunya Sud

Es tracta d’una infraestructura de país que permetrà una major connectivitat del territori amb el Port de Tarragona i amb el Port de Barcelona

El president de l’APT explica que “el Port de Tarragona està especialment interessat en col·laborar arreu, en clau de país, en clau de territori, especialment a les Terres de l’Ebre”

Garreta creu que “la necessitat i la viabiliat de la terminal intermodal en els marca una activitat industrial com Kronospan que mou 18.0000 tones l’any (2023) pel Port de Tarragona”

El president de l’Autoritat Portuària de Tarragona, Saül Garreta, ha participar avui en l’acte de constitució de la comissió impulsora de la terminal intermodal de Catalunya Sud a Tortosa. La comissió formada pel Departament de Territori, el Port de Tarragona, el Port de Tarragona i CIMALSA, entre d’altres institucions, ha presentat el projecte i els reptes i oportunitats d’aquetsa infraestructura per a les terres de l’Ebre i per al conjunt de Catalunya. En la reunió prèvia, els membres d ela comissió han abordat els temes com l’Estat del Pla Director Urbanístic d’Activitat Econòmica del Polígon Catalunya Sud (PDUAE), el ramal ferroviari de Kronospan i la creació de la terminal intermodal.

La futura terminal intermodal se situaria en el Polígon Catalunya Sud de Tortosa i donaria servei a les empreses d’aquest espai industrial i a la resta del territori, en un context en que la demanda ja és existent -amb la recent implantació de l’empresa Kronospan- i per la necessitat d’augmentar les infraestructures que faci possible l’augment del transport per ferrocarril per descarbonitzar la logística. A més, es tracta d’una infraestructura de país que permetrà una major connectivitat del territori amb el Port de Tarragona i amb el Port de Barcelona.

El president del Port de Tarragona ha explicat que “el Port de Tarragona està especialment interessat en col·laborar arreu en clau de país, en clau de territori, però especialment a les Terres de l’Ebre”. Per a Garreta, “per aprofitar la posició geoestratègica de les Terres de l’Ebre i per aprofitar les oportunitats logístiques del territori cal una terminal intermodal”.

A més ha explicat que des del Port de Tarragona “som conscients de la complexitat de transport per ferrocarril, sabem quan costa que funcioni, sabem el que costa una terminal, però no és la infraestructura sinó el servei que es necessita, en un escenari de canvi climàtic i de desfossilització de l’economia és ineludible”.

Garreta també ha afirmat que “col·laborar entre nosaltres ens a fa més eficients i més competitius i ens ajuda a enfrontant-nos als reptes climàtics”.

Empreses interessades

El president de l’APT també ha explicat que “totes les empreses que venen interessades en treballar amb el Port de Tarragona ens demanen ferrocarril”. Un exemple de la rellevància i de la necessitat de comptar amb infraestructures ferroviàries modernes al nostre país per mantenir per captar inversions industrials, per donar servei al país i per seguir essent un país competitiu en matèria de logística.

Finalment, el president del Port de Tarragona ha explicat que “la necessitat de la terminal intermodal i l’aparició d’una major demanda d’aquest servei en el futur en els marca una activitat com Kronospan que mou 18.0000 tones l’any (2023) al Port de Tarragona per importar matèria prima i exportar productes cap a el Nord d’Àfrica”.

Font: Port de Tarragona

Comparteix a les teves xarxes socials!

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *