El Govern aplicarà la gratuïtat per a la mobilitat obligada al tram de la C-32 entre Sitges i el Vendrell a partir de la tardor

  1. Ho ha anunciat la consellera de Territori a la Taula de Mobilitat Penedès, que s’ha celebrat aquest dilluns a la tarda
  2. Territori posarà en funcionament una prova pilot de bus exprés entre Vilanova i la Geltrú i Igualada aquest mes de maig

El tram de la C-32 entre Sitges i el Vendrell serà gratuït a partir de la tardor per a la mobilitat obligada, és a dir, pels desplaçaments per anar a treballar o estudiar. És el trajecte entre les barreres troncal i lateral de Cubelles i l’accés de Calafell.

El descompte que s’aplica actualment en aquest tram per aquest tipus de circulació és del 75%. La mesura afecta turismes, furgons i furgonetes que, de dilluns a divendres no festius, fan trajectes d’anada i tornada en un marge de 24 hores. Per a beneficiar-se’n, cal inscriure’s al registre de mobilitat obligada i disposar del sistema de telepeatge (VIA T) o descarregar-se l’aplicació gratuïta Awai. Continuen quedant exclosos de la gratuïtat els moviments amb origen o destí a l’AP-7 Sud, que són de llarg recorregut o amb origen o destí fora de l’àmbit de l’autopista C-32.

Ho ha anunciat aquest dilluns la consellera de Territori, Ester Capella i Farré, durant la Taula de Mobilitat del Penedès, que s’ha celebrat a l’Escola municipal de música Pau Casals del Vendrell, amb la presència d’alcaldes i representants d’ajuntaments i consells comarcals.

Amb aquesta bonificació del 100%, el Departament de Territori avança en el procés que va iniciar fa uns anys per afavorir la mobilitat obligada i l’equitat territorial i també per optimitzar les vies d’alta capacitat, descongestionar les vies convencionals i millorar la seguretat viària.

La consellera, de fet, ha explicat que l’objectiu és precisament “alleugerir el trànsit de la C-31” i ha recordat que “aquí, en el Penedès, la manca de fiabilitat de Rodalies empeny a molta gent a fer ús del vehicle privat”.

Prova pilot

La Taula de Mobilitat ha servit també per explicar altres actuacions previstes al territori, com ara la posada en marxa aquest mes de maig d’una prova pilot d’un bus exprés per unir Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès i Igualada per l’Eix Diagonal. Es tracta d’una línia llargament reclamada per la vegueria del Penedès. Els horaris del bus es configuraran en les pròximes setmanes, però tindran en compte la mobilitat obligada de treballadors i estudiants universitaris, prioritzant les anades i tornades a les franges del matí, migdia i vespre. La prova preveu analitzar l’eficiència, la demanda i la viabilitat del servei.

El Departament de Territori, d’altra banda, implementarà aquest abril millores en els sistemes d’informació de la línia exprés e6 Vilafranca del Penedès – Barcelona, de tal manera que els usuaris podran disposar en temps real del pas dels busos mitjançant el lloc web de l’operador. També es preveu millorar la informació a les xarxes socials sobre les incidències del servei

La línia Vilafranca – UAB passarà de 4 a 7 expedicions per sentit aquest abril, amb la incorporació d’una parada a Gelida. L’exprés e18 Sant Sadurní – Barcelona incorporarà aquest agost una expedició a les 13:30 hores des de Sant Sadurní i a les 14:30 hores des de Barcelona. La línia Sant Llorenç – Gelida – Barcelona disposarà aquest agost de 7 noves expedicions per sentit.

El Departament està també pendent d’un estudi d’avaluació del corredor d’autobús entre Igualada i Barcelona. És una auditoria que està analitzant la qualitat del servei amb enquestes als usuaris. Els resultats serviran per dimensionar l’oferta. Es preveu també fer un altre estudi per a la millora dels serveis de transport a la demanda als nuclis de baixa densitat.

Font: Gencat Sala de Premsa

Comparteix a les teves xarxes socials!

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *