La XVI Jornada d’Educació Infantil reuneix 140 docents i estudiants de les Terres de l’Ebre


La jornada esdevé una oportunitat de formació permanent pel professorat en actiu i d’adquirir un complement transversal a la formació universitària en el cas de l’alumnat del Campus Terres de l’Ebre

Dissabte, el Campus Terres de l’Ebre va acollir la XVI Jornada d’Educació Infantil “Mirada Atenta a l’educació Infantil. Situacions d’aprenentatge al primer i segon cicle d’Educació Infantil”. Una jornada a la qual van participar-hi fins a 140 docents i estudiants d’educació de les Terres de l’Ebre i que es va centrar en les situacions d’aprenentatge, és a dir, aquelles  experiències que parteixen d’un context i que plantegen reptes a l’alumnat.

Josep Holgado, coordinador de les jornades i coordinador d’ensenyaments d’Educació Primària del Campus Terres de l’Ebre, explica que “la temàtica d’aquesta edició s’ha triat ja que està vinculada amb una novetat del nou currículum d’Educació Infantil” i destaca com a novetat que s’hagin pogut compartir “experiències específiques per nivell, és a dir, de primer cicle (0-3 anys) i de segon cicle (3-6 anys)”. A més a més Holgado posa èmfasi en les jornades com una “oportunitat perquè els i les mestres en actiu realitzin una formació permanent i per l’alumnat dels ensenyaments a l’hora d’adquirir un coneixement transversal molt rellevant per complementar la seva formació universitària”.

Els objectius d’aquesta jornada són plantejar i planificar situacions d’aprenentatge a l’Educació Infantil (de 0 a 6 anys) de manera dinàmica i amb potencial educatiu, així com aprendre a descriure-les i programar-les en funció d’uns objectius específics. Per fer-ho, durant la sessió, es van compartir exemples de situacions i bones pràctiques realitzades per diferents centres en aquesta etapa educativa.

Així es van exposar una mostra d’experiències dutes a terme en sis centres: algunes per a alumnes de 0 a 3 anys, com el “Treball per espais/ambients” de l’Escola Mare Natura (Tortosa), “Les bossetes misterioses” de l’Escola Bressol l’Espurna (Jesús) o “El cicle vital dels cucs de seda” de la llar d’infants Municipal Xerinola (L’Ametlla de Mar). Altres per al segon cicle (3-6 anys) com és el cas de l’Escola Ferreries (Tortosa) amb el projecte “Em fan mal els ulls, què em passa?”, l’Escola Enric Grau Fontseré (Flix) amb “Per què la llúdriga també viu a casa nostra?” o l’Escola Puig Cavaller (Gandesa) amb “Què li ha passat a la fulla?”.

La conferència inaugural sota el títol “Com elaborar les Situacions d’Aprenentatge a educació infantil” va anar a càrrec Josep Maria Cornadó, coordinador de la PAP per a l’accés als graus d’educació del Consell Interuniversitari de Catalunya. La intervenció es va centrar en la planificació d’aquestes situacions i en la necessitat de plantejar-les com un instrument flexible i obert, una eina que s’adapta a cada moment, a les necessitats educatives i a les situacions canviants, que situa l’infant al centre de les decisions, reflecteix un aprenentatge amb sentit i s’enriqueix amb significats aportats per l’equip educatiu.

La jornada està organitzada pel Departament d’Educació, el Campus Terres de l’Ebre de la URV, l’Institut de Ciències de l’Educació de la URV i el Moviment de Mestres de les Terres de l’Ebre per a la Renovació Pedagògica (MRPTE) i compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Tortosa.

Font: URV

Comparteix a les teves xarxes socials!

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *