Territori aprova inicialment el projecte constructiu i l’estudi d’impacte ambiental de la variant de la C-59 de Sant Feliu de Codines per a sotmetre’ls a informació pública

La consellera Ester Capella i l’alcalde de Moià, Dionís Guiteras, durant la signatura del conveni de millora d’accessibilitat del polígon de la Teuleria

  1. La variant, amb un traçat de 4 quilòmetres de longitud, permet alliberar de trànsit de pas l’actual travessera
  2. El Departament té en execució les obres de condicionament de la carretera C-59 entre Sant Feliu de Codines i Moià, amb un pressupost de 7,8 milions d’euros, i en redacció el projecte per actuar en el tram fins a l’Eix Transversal
  3. La consellera de Territori, Ester Capella i Farré, i l’alcalde de Moià, Dionís Guiteras i Rubio, signen un conveni per a millorar l’accessibilitat al polígon industrial de la Teuleria des de l’N-141c, unes obres que s’han licitat avui

El Departament de Territori ha aprovat inicialment avui el projecte constructiu i l’estudi d’impacte ambiental de la variant de Sant Feliu de Codines (C-59) per a sotmetre’ls a informació pública a partir de la setmana vinent. La consellera, Ester Capella i Farré, ha informat d’aquest avanç en la tramitació d’aquest projecte durant una visita a l’Ajuntament de Moià, amb motiu de la signatura d’un conveni de col·laboració. Així mateix, la consellera s’ha traslladat a les obres que el Departament està executant per al condicionament de la C-59 entre Moià i Sant Feliu de Codines.

L’estudi d’impacte ambiental que se sotmet a informació pública recull un traçat d’una variant de la C-59 de quatre quilòmetres, per l’oest del nucli urbà de Sant Feliu de Codines, que permeti alliberar de trànsit de pas l’actual travessera. En la major part del recorregut, la secció de la carretera és de dos carrils més una via lenta en sentit Moià per a facilitar els avançaments en els trams amb més pendent. En la part amb menys pendent, la secció tindrà un carril per sentit.

Per afavorir la seguretat viària i evitar els xocs frontals, la variant compta amb un separador de fluxos entre els dos sentits de la circulació, amb una doble línia contínua, zona de zebrat central, i elements d’abalisament reflectants.

El traçat inclou la construcció de tres rotondes a nivell per a connectar amb la vialitat de l’entorn: principalment, l’actual travessera, la BP-1241 de Gallifa i la carretera C-1413b cap a Centelles. D’altra banda, cal remarcar un viaducte de 515 metres de longitud per a superar el sot de l’Ullar i un fals túnel de 120 metres de longitud a la zona de Can Bosc que podrà fer les funcions de pas de fauna i connector ecològic.

Un cop conclogui el procés d’informació pública i la tramitació ambiental amb l’emissió de la Declaració d’Impacte Ambiental per part del Departament d’Acció Climàtica, es podrà aprovar definitivament el projecte constructiu i encarregar la licitació de les obres.

Obres i projectes en marxa a la C-59

A la C-59, el Departament de Territori està executant des del maig passat les obres de condicionament del tram, de més de 16 quilòmetres, entre Moià i Sant Feliu de Codines, amb un pressupost de 7,8 milions d’euros.

Les obres en marxa consisteixen principalment en:

  1. La renovació del ferm de tot el tram
  2. Construcció de cunetes transitables on és tècnicament possible, per a guanyar amplada a la carretera i afavorir la seguretat viària i el confort en la conducció.
  3. Millora de les interseccions dels polígons industrial el Vapor (Castellterçol) i el Prat (Moià).
  4. Condicionament d’obres com a passos de fauna, un nou pas inferior de fauna i instal·lació de tanques cinegètiques per evitar el pas d’animals per la carretera, per evitar el risc d’accidents.
  5. Construcció d’un tercer carril a la zona del Maset (Sant Feliu de Codines), per a facilitar els avançaments en condicions de seguretat en sentit Moià.
  6. Adequació d’espais per l’aturada d’autobusos en diverses parades.
  7. Millores en la senyalització, abalisament i barreres de seguretat.

Paral·lelament, el Departament té en redacció el projecte per a millorar la mateixa carretera des de Moià fins a la connexió amb l’Eix Transversal, a Santa Maria d’Oló, que inclou actuacions valorades en 6 milions d’euros. Els treballs projectats segueixen la línia de les obres actualment en execució al tram entre Sant Feliu de Codines i Moià.

La consellera Ester Capella i l'alcalde de Moià, Dionís Guiteras, signen un conveni per la millora d’accessibilitat al polígon de la Teuleria
La consellera Ester Capella i l’alcalde de Moià, Dionís Guiteras, signen un conveni per la millora d’accessibilitat al polígon de la Teuleria
{«name»:»/salapremsa/2024/03/21/12/10/ad87befe-ca7e-499a-b765-611fa8e7db4f.jpg»,»author»:»Territori»,»type»:»0″,»location»:»0″,»weight»:120278}

Millora de l’accessibilitat de l’N-141c

La consellera de Territori i l’alcalde de Moià han signat un conveni de col·laboració per a l’execució de les obres de millora de l’accessibilitat del sector industrial la Teuleria-Pla de Romaní amb la carretera N-141c. L’actuació consistirà en la remodelació de l’actual intersecció d’accés a la zona industrial, que té forma de T, amb la construcció de carrils centrals per a facilitar els moviments d’incorporació i de sortida.

Durant la signatura del conveni, la consellera Capella ha explicat que el Departament ha licitat avui les obres corresponents, que tenen com a objectiu la millora de la seguretat i l’accessibilitat en aquest entorn i estan valorades en 520.000 euros. Segons recull el conveni signat avui, el Departament de Territori aportarà el 80% del cost de l’obra i l’Ajuntament de Moià, el 20% restant, i l’obra quedarà finalitzada durant l’any que ve.

Font: Gencat Sala de Premsa

Comparteix a les teves xarxes socials!

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *