La 33a edició de 080 Barcelona Fashion aposta per noves formes d’expressió a través de la tecnologia i l’art digital


La 33a edició de 080 Barcelona Fashion aposta per la innovació i la creativitat com a motors de canvi en la indústria de la moda. A més de les 24 presentacions de dissenyadors i marques reconegudes, enguany l’esdeveniment presenta “080 Aesthetics”, un espai multidisciplinari dedicat a l’art digital i la música. La iniciativa busca crear un espai de diàleg i reflexió per a creadors, dissenyadors i la indústria en general, explorant noves formes d’expressió, de consumir i de relacionar-se en el sector. Així ho han explicat el director general de Comerç, Jordi Torrades i Aladren, la directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), Agnès Russiñol i Amat, i la cap de l’Àrea de Moda del CCAM i Project Manager del 080 Barcelona Fashion, Marta Coca i Ortiga, durant la roda de premsa on s’han presentat les principals novetats i continguts de la nova edició de la setmana de la moda catalana.

“080 aesthetics”

En aquesta edició, l’àrea oberta al públic s’amplia per acollir «080 aesthetics», una exposició digital al Pavelló de la Puríssima que reunirà artistes de renom internacional vinculats al món de la moda. L’objectiu és presentar un espai de reflexió sobre el futur del sectori oferir al públic una experiència creativa única que combina art, música i tecnologia.

Amb aquesta plataforma, 080 Barcelona Fashion es converteix en punt de trobada de les noves formes d’expressió a través de la innovació tecnològica, alhora que ofereix un espai per descobrir les últimes tendències en art digital i moda.

Art digital i música: un binomi creatiu

La mostra presentarà una combinació d’art digital i música, que convida els visitants a un viatge a través de diferents estètiques i narratives. La tecnologia serà l’element central de les obres, reflectint l’ADN innovador dels artistes participants.

També comptarà amb la participació d’estudis i artistes destacats a nivell mundial. A més, l’exposició, comissionada per l’estudi creatiu Misato Kindness que reuneix artistes de diferents camps per tal que explorin i creïn històries, s’acompanyarà d’una programació musical a càrrec d’una selecció de DJs.

L’esdeveniment de moda de 080 Barcelona Fashion

La 33a edició de 080 Barcelona Fashioncomptarà amb un total de 24 presentacions. El cartell, format per24 dissenyadores, dissenyadors i marques, compta amb: 404 Studio, Avec Amour, Bielo, Compte Spain, Custo Barcelona, Dominnico, Eñaut, Escorpion, Free Form Style, Ga Gó Ó Studio, Guillermo Justicia, Habey Club, Hoss Intropia, Jnorig, Larhha, Lebor Gabala, Lola Casademunt By Maite, Martin Across, Menchen Tomas, Simorra, Sita Murt, The Label Edition, Txell Miras, Velásquez.

Firmes de tots el segments, combinant marques emergents ambmés consolidades, compromeses i conscienciades envers els valors del 080 Barcelona Fashion.

Del 9 al 12 d’abril el recinte Modernista de Sant Pau serà l’escenari de les presentacions i activitats de 080 Barcelona Fashion.  

Dissenyadores, dissenyadors i marques

404 STUDIO: Marca de moda que busca la singularitat i reinventar la tradició a través d’una visió contemporània, una interpretació que porta per tot el món. Han lluït les seves creacions artistes com Milena Smit o Dua Lipa.

AVEC AMOUR: Firma de moda valenciana de María Undo i Daniel De Villanueva que reuneix les diferents disciplines artístiques que tots dos van cultivar durant la seva adolescència i que es fusionen avui dia a les seves col·leccions.

BIELO: Marca que combina l’aspecte refrescant de moda amb l’experiència i els coneixements adquirits al llarg de la seva trajectòria. El resultat és modern i refinat, transformant i revolucionant els patrons tradicionals

COMPTE SPAIN: Firma del dissenyador valencià Santi Mozas. Les seves peces exclusives es creen d’una manera tradicional, ètica i sostenible, destacant els artesans que col·laboren amb la marca.

CUSTO BARCELONA: Firma internacional de moda catalana creada als anys 80 pels germans Dalmau. Amb el temps, la investigació en l’ús del color i els estampats s’ha convertit en innovació, audàcia i sofisticació.

DOMINNICO: Firma del director creatiu Domingo Rodríguez Lázaro. Treballa sota la premissa de l’“slow fashion” i es caracteritza per la meticulositat en el patronatge, la investigació en nous teixits i la sostenibilitat en els processos.

EÑAUT: Firma del dissenyador basc establert a Barcelona, Eñaut Barruetabeña. Guanyador del Premi Nacional al Disseny Emergent de la Generalitat de Catalunya.

ESCORPION: Fundada l’any 1929, és un referent en el sector del “knitwear” internacional gràcies al sofisticat disseny i a l’“heritage” de les seves col·leccions. Amb els anys ha esdevingut una icona de moda eterna i versàtil.

FREE FORM STYLE: Marca pionera en dissenyar moda adaptada a diferents discapacitats. Aposta per la comoditat sense renunciar a l’elegància, sempre amatent a les últimes tendències.

GA GÓ Ó STUDIO: Marcos Gamón, procedent de València, ha crescut durant anys envoltat de peces de roba de punt a una petita botiga de moda de dona que tenia la seva mare. Sempre interessat en l’art i el disseny va decidir estudiar disseny de moda.

GUILLERMO JUSTICIA: És un dissenyador català de 24 anys establert a Barcelona. Va cursar el Màster en Disseny de Moda a l’Institut Europeu de Disseny (IED) a Barcelona. El seu projecte de final de màster va captar l’atenció de la premsa, apareixent a revistes com Vogue, L’Officiel, Sicky Magazine i MMSCENE, entre d’altres. Vestint també artistes com Raoul Vázquez, Sofia Coll i Renata Zanchi.

HABEY CLUB: Firma dels creatius David Salvador i Javier Zunzunegui. Basada en l’“slow fashion”, se centra en la reutilització de teixits i l’ús de fibres reciclades o 100% orgàniques.

HOSS INTROPIA: És una marca de moda que mostra un caràcter diferent i una herència multidisciplinària. El seu esperit lliure, dins dels valors mediterranis més autèntics, l’ha ajudat a convertir-se en una firma de moda femenina contemporània molt respectada, arribant a ser una referència per a milers de dones de tot el món.

JNORIG: És una marca que s’enorgulleix del seu èmfasi encomiable en la diversitat i la ruptura de les normes socials. En celebrar i acollir persones de tots els orígens, religions i gèneres, la marca crea un univers inclusiu en què es valora la individualitat.

LARHHA: El poder transformador i inclusiu de l’arquitectura es trasllada a la moda, en un canvi d’escala, fent l’individu que la porta o l’habita, partícip i agent de canvi.

LEBOR GABALA: Firma de la dissenyadora Maite Muñoz. Aposta per la tria de les matèries primeres més exquisides, a la recerca de la màxima qualitat.

LOLA CASADEMUNT BY MAITE: Línia prèmium de LOLA CASADEMUNT, empresa pionera de moda especialitzada en roba i accessoris. Les seves col·leccions segueixen les tendències que marca el mercat, però sempre reinventades amb el segell singular de la marca.

MARTIN ACROSS: Un viatge d’exploració constant, una col·lecció d’objectes i textures que resideix a la frontera entre l’eteri i el tecnològic. Els seus dissenys inspirats en els sediments, capes i minerals estan pensats per a companys de viatge, exploradors d’una consciència superior. Curiosos viatgers moguts pel color i la transformació.

MENCHEN TOMAS: Firma de la dissenyadora catalana Olga Menchén, fundada al 1995. Dissenya, produeix i confecciona les seves pròpies col·leccions de prêt-à-porter, festa i núvia, així com dissenys exclusius d’alta costura i per a núvies a mida.

SIMORRA: Firma creada pel dissenyador Javier Simorra. Aposta per a la conceptualització del teixit, per a comunicar missatges i emocions. Propugna un disseny funcional, que doni resposta a una societat transgeneracional.

SITA MURT-Diuen que les millors històries comencen sempre amb un somni. El seu va començar el 1924, quan les ganes d’innovar i crear d’un talent pioner, Sita Murt, van establir les bases d’una vocació: portar més enllà la moda en punt.

Sita Murt és el nom d’aquesta passió i també de la dona que va demostrar tot el potencial creatiu del punt. Experimentant, creant i innovant, va aconseguir portar-lo a les grans passarel·les. Aquest somni continua viu i s’ha transformat amb el que és avui.

THE LABEL EDITION: Firma barcelonina creada per Véronique Von Siebenthal i Laura Johansson. Se centra en una moda ètica, honesta, atemporal i exclusiva, basada en la producció de càpsules confeccionades en proximitat i amb unitats limitades i en l’“slowfashion”. En només quatre anys, s’ha posicionat com una marca desitjada per tot tipus de públic, incloses actrius i influencers.

TXELL MIRAS: Firma de la dissenyadora Txell Miras, un dels noms més rellevants de la moda catalana independent dels últims 15 anys. Moda amb càrrega conceptual i disseny avantguardista amb molta cura pels detalls. Premi a la Millor Col·lecció de 080 Barcelona Fashion de l’any 2016.

VELÁSQUEZ: El director creatiu Mateo Velásquez, originari de Colòmbia, va créixer entre Madrid i Londres, agafant elements d’aquesta educació híbrida i les seves pròpies experiències queer per explorar les versions contemporànies de la roba masculina tradicional, reflexionant sobre les convencions socials i el masclisme a partir de l’actualitat i els problemes socials.

Càsting

Amb l’objectiu d’oferir un ampli espectre de models, 080 Barcelona Fashion aposta per un càsting divers i inclusiu on totes les ètnies, cossos i identitats de gènere, puguin ser representades, un reflex de la societat i dels canvis.

En aquest sentit, ha fet una curada i exhaustiva recerca de models per fer de la plataforma de moda catalana un catalitzador dels valors i atributs que suposen un ferm compromís amb l’entorn social, la diversitat i el feminisme.

Patrocinadors i col·laboradors de la 33a edició de 080 Barcelona Fashion

En aquesta edició, l’esdeveniment compta amb el suport de 5 patrocinadors i 11 col·laboradors. Els patrocinadors són Wella (perruqueria oficial), MAC Cosmetics (maquillatge oficial), Moco Museum (continguts culturals oficials), Nobu Hotel Barcelona (hotel oficial) i OK Mobility (patrocinador de mobilitat oficial). Pel que fa als col·laboradors, les marques que participen en aquesta edició són: Thuya Professional Line (manicura oficial), Rowenta (planxat e higienització oficial), Iryo (tren oficial), Westwing (mobiliari oficial), La Roca Village (destí de moda oficial i experiència), Do Montsant i Do Terra Alta (vins oficials), Cointreau (licor oficial), Natur All (aigua oficial), Pago (mocktails oficials) i Fever Tree (mixer oficial). 

080 Barcelona Fashion: un referent en la moda catalana

La 080 Barcelona Fashion és una plataforma multidisciplinar impulsada per la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Departament d’Empresa i Treball, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), que té com a prioritat la transformació del sector de la moda a Catalunya, tant a nivell nacional com internacional, a través de la innovació i la creativitat. Actua també com a motor de canvi i element de conscienciació envers diferents valors socials com la sostenibilitat, la circularitat i la diversitat en la indústria de la moda, tot oferint un espai de diàleg i reflexió a creadores, creadors i indústria, per tal d’explorar noves formes d’expressió, de consumir i de relacionar-se.

Font: Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya

Comparteix a les teves xarxes socials!

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *