Les marques catalanes incorporen al sector retail moda aprenentatges de Corea del Sud per a millorar les vendes


  • Entendre al client, fer-lo participar en l’experiència de marca i estimular les col·laboracions amb d’altres marques, les claus de futur del sector retail moda
  • Les empreses que han participat a la missió empresarial a Corea del Sud han estat Sita Murt, Boboli, Yerse, ESDI (Escola Superior de Disseny), Munich, Mango i Simorra

Els consumidors de moda ja no s’agrupen per sexe o per poder adquisitiu, sinó per comunitats, molt més tranversals, amb valors i estils de vida compartits. La nova forma de segmentació i les experiències de marca interactives han estat alguns dels aprenentatges del projecte Fashion Trend Tour Seül, la missió empresarial organitzada per la Generalitat de Catalunya, per mitjà del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM) i el Clúster Català de la Moda MODACC.

L’objectiu del retail tour ha estat facilitar l’adquisició de nous coneixements amb la finalitat d’inspirar conceptes innovadors aplicables als productes i serveis de les marques de moda catalanes. En aquest context, les empreses participants, com Sita Murt, Boboli, Yerse, ESDI (Escola Superior de Disseny), Munich, Mango i Simorra, han tingut l’oportunitat de visitar marques pioneres a Corea del Sud, com ara Adererror en moda, Tamburins en perfumeria o Gentle Monster en ulleres. Durant aquestes visites, les empreses participants han conegut de primera mà les estratègies que aquestes marques posen en pràctica per definir i comunicar la seva identitat mitjançant l’art de l’storytelling. A més, també  han vist  com aquestes marques consoliden i reforcen la seva identitat a través de la creació d’espais d’interacció amb els consumidors.

En l’actualitat,  Corea del Sud destaca per ser una de les principals economies mundials, impulsada per importants conglomerats empresarials del país, com ara Samsung, Hyundai, LG i SK Group, reconeguts internacionalment per la seva excel·lència en tecnologia, electrònica de consum i automoció. L’impacte d’aquestes empreses es reflecteix en diversos sectors, incloent la moda, on la presència de la tecnologia és omnipresent als punts de venda, ja sigui mitjançant pantalles, dispositius o robots, facilitant i acompanyant els processos d’interacció entre marques i consumidors.

Durant la missió empresarial han pogut observar com, a diferència d’Espanya, el descompte a Corea del Sud no té un paper essencial, i les promocions no són constants als punts de venda. Sorprenentment, el preu no és el principal motivador de compres; en canvi, els atributs del producte, la marca, l’experimentació i la narrativa són més rellevants en el procés de venda a Seül.

Una altra de les lliçons apreses, amb potencial d’aplicació en el mercat europeu, és la col·laboració freqüent entre marques noves i aquelles amb una rica història i prestigi. Aquestes aliances, concretades a través d’accions conjuntes de promoció i venda, tenen un impacte extremadament positiu en els consumidors.

Per altra banda, a la cultura coreana l’acte de regalar esdevé una destacada oportunitat de consum, per això les marques generen una àmplia oferta de productes dissenyats específicament per regalar a tercers. Aquesta perspectiva ofereix inspiració perquè les marques catalanes puguin respondre de manera més efectiva a aquests moments destacats de consum.

Finalment, també es va observar que la sostenibilitat no és una preocupació cabdal entre els consumidors coreans. A diferència de la tendència europea, les propostes sostenibles no ocupen un lloc central en el discurs de la majoria de marques sud-coreanes. Aquest contrast subratlla el lideratge continu d’Europa en la promoció de la nova economia circular a la indústria global de la moda. Aquestes conclusions ressalten la necessitat d’adaptar-se a les dinàmiques del mercat sud-coreà i explorar estratègies innovadores per satisfer les preferències i els comportaments dels consumidors en aquest entorn comercial únic.

La missió empresarial, organitzada per la Generalitat de Catalunya, per mitjà del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM) i el Clúster Català de la Moda MODACC, ha permès a les marques participants -Sita Murt, Boboli, Yerse, ESDI (Escola Superior de Disseny), Munich, Mango i Simorra- mantenir una trentena de reunions amb socis i comercials del sector de la moda del país asiàtic, així com  visitar i conèixer més de cinquanta punts de venta i propostes innovadores de retail a la ciutat de Seül. El projecte també ha comptat amb la col·laboració tècnica de la consultora The Hunter i l’equip de l’oficina d’Acció a Seül.

 

El Clúster MODACC

El Clúster Català de la Moda (Modacc) és una organització sense ànim de lucre que integra gairebé 150 empreses que desenvolupen la seva activitat al voltant del negoci de la moda a Catalunya i representa 6.000 treballadors i 2.000 milions d’euros de facturació agregada. Modacc ofereix diverses eines de suport al desenvolupament competitiu de les empreses de l’ecosistema Moda de Catalunya en els àmbits de la innovació, la internacionalització o el desenvolupament de l’economia circular i realitza nombroses activitats de networking per estimular el negoci entre les empreses associades.

Font: Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya

Comparteix a les teves xarxes socials!

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *