Missió empresarial de marques catalanes de moda a Corea del sud


Del 27 al 29 de novembre, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM) i el Clúster Català de la Moda MODACC, han participat a una  missió empresarial a Corea del Sud que ha comptat amb la participació de set marques de moda catalanes. El projecte ha comptat amb la col·laboració tècnica de la consultora The Hunter i l’oficina d’Acció a Seül.

L’objectiu és conèixer el mercat de la moda a Corea del Sud, per tal de fer créixer les exportacions de moda catalana als mercats asiàtics durant els pròxims anys. Actualment, segons l’informe Perspectives de la moda catalana 2023, només un 15% de les marques de moda del país han venut a l’Àsia durant l’any 2022, continent que concentra únicament el 7,2% del total d’exportacions catalanes.

En els darrers anys, Seül ha esdevingut una destinació de referència per a nous conceptes de marca, espais i productes del sector de la moda i la cosmètica. La ciutat permet veure diferents aproximacions de marques i retailers que han aconseguit una convivència perfecta entre la moda on i offline, i per això ha estat seleccionada com a proposta inspiradora pel Clúster català.

El Fashion Trend Tour Seul ha facilitat l’adquisició de nous coneixements amb la finalitat d’inspirar conceptes innovadors aplicables als productes i serveis de les marques de moda. Alhora és també una oportunitat per entrar a un mercat d’aproximadament 52 milions d’habitants que consumeixen, anualment, uns 25.000 milions de dòlars en productes de moda i que aprecien la qualitat i el disseny.

 

Contactes comercials i visites a punts de venda

La missió ha permès realitzar una trentena de reunions amb socis i comercials del sector de la moda del país asiàtic, així com  visitar i conèixer més de cinquanta punts de venta i propostes innovadores de retail a la ciutat de Seül.

En aquest context, les empreses participants, com Sita Murt, Boboli, Yerse, ESDi (Escola Superior de Disseny), MUNICH, Mango i Simorra, han tingut l’oportunitat de visitar marques pioneres a Corea del Sud, com ara Adererror en moda, Tamburins en perfumeria o Gentle Monster en ulleres.

Durant aquestes visites, les empreses participants han conegut de primera mà les estratègies d’aquestes marques per comunicar la seva identitat mitjançant l’storytelling.

També han vist com reforcen la comunicació a través de la creació d’espais d’interacció amb els consumidors. En aquest sentit, en el procés de venda, els atributs del producte, l’experimentació i la narrativa adquireixen més rellevància que el factor preu.

Els  grans conglomerats empresarials del país, reconeguts internacionalment per la seva excel·lència de tecnologia té impacte a diversos sectors. En l’àmbit de la moda, la presència de la tecnologia és omnipresent als punts de venda, ja sigui mitjançant pantalles, dispositius o robots, per facilitar els processos d’interacció entre marques i consumidors.

També és freqüent la col·laboració entre marques noves i de llarga trajectòria i prestigi. Aquestes aliances, concretades a través d’accions conjuntes de promoció i venda, són valorades pels consumidors.

Per altra banda, a la cultura coreana l’acte de regalar esdevé una destacada oportunitat de consum, per això les marques generen una àmplia oferta de productes dissenyats específicament per regalar a tercers. Aquesta perspectiva ofereix inspiració perquè les marques catalanes puguin respondre de manera més efectiva a aquests moments destacats de consum.

Font: Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya

Comparteix a les teves xarxes socials!

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *