El passat dimarts 30 d’abril 150 professionals de 20 països han participat en una nova edició del 080 Barcelona Fashion Connect, el showroom virtual organitzat pel clúster català de la Moda (MODACC) , amb el suport del Govern per mitjà del Departament d’Empresa i Treball. La trobada comercial virtual, que s’emmarca dins de les activitats prèvies al 080 Barcelona Fashion, ha mantingut el format de show televisiu de la darrera edició, millorant l’espai en 3D amb elements personalitzats en funció de la marca expositora. Enguany, l’esdeveniment ha estat presentat per la periodistaBàrbara Arqué.
En aquesta edició, hi ha hagut un canvi de tendència amb una preeminència de la categoria d’accessoris i complements, roba de bany i esport, per sobre de la tradicional roba d’exterior. A més, s’han establert connexions amb el mercat Benelux, ampliant així les oportunitats de negoci i visibilitat internacional de les marques participants.
Durant la inauguració d’aquest matí, el secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos i Maduell, va destacar que “és una ocasió excepcional per a les marques de moda catalanes presentar les seves últimes col·leccions, i alhora, una oportunitat extraordinària per als compradors internacionals de descobrir un talent increïble.” Així mateix, va reiterar que “la majoria d’aquestes marques de moda catalanes reconeixen la importància de la sostenibilitat en els seus models de negoci, i estan augmentant el seu focus en la circularitat i adoptant diverses pràctiques més sostenible”.
Per la seva banda, el director general de Modacc, David García Uslé, va recordar que “el 080 Barcelona Fashion és el gran esdeveniment de promoció de la moda catalana i es complementa amb el 080 Barcelona Fashion Connect que és la iniciativa per concretar aquesta promoció internacional en acords comercials concrets amb agents i distribuïdors de tot el món”.Sobre l’esdeveniment 080 Barcelona Fashion Connect, el director general del Clúster va explicar que l’objectiu principal és que “les marques participants trobin noves oportunitats comercials en territoris en els quals ara mateix no tenen presència gràcies als contactes generats al Connect”.
Al llarg del matí, les 16 marques expositores van presentar durant 15 minuts les seves col·leccions als més de 150 professionals assistents de països com França, Alemanya, Espanya, Bèlgica i Itàlia. També hi han participat representants de plataformes d’e-commerce i altres perfils professionals amb alta capacitat de compra dels Estats Units, Dinamarca, Regne Unit, els Països Baixos, Portugal, Lituània, Irlanda, Mèxic i Canadà, entre d’altres.
Les setze marques expositores, que han mostrat les seves col·leccions davant de professionals d’arreu del món són LEAP CONCEPT, RECORDAR, NKN, KRIS MÏKITA, ROBIN COLLECTION, MADI, MIMÈTIK BCN, YERSE, ENITH, ESCORPION, BAD HABITS, STUDIO ARDE, IODENA, THE LĒF COMPANY, MUS & BOMBON I DESIGNERS SOCIETY. Els organitzadors i les marques participants han mostrat satisfacció pel nombre de contactes establerts durant la jornada, així com les reunions bilaterals i els preacords de venda que es preveu que es formalitzin en els propers dies.
L’esdeveniment comercial en directeva cloure, però la plataforma continuarà activa fins al 30 de maig perquè les marques puguin carregar-hi documents i vídeos d’interès per als agents. A més, els professionals amb diferències horàries respecte a Europa podran visualitzar els continguts en el moment que els sigui més convenient o posar-se en contacte directament amb les marques per tancar acords comercials.
Font: Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya