La Cambra de Tarragona anirà per primera vega a Iraq en una missió comercial que tindrà lloc del 23 al 26 de febrer de 2025. Com és habitual serà multisectorial i oberta a tots els exportadors de l’Estat.
La voluntat de prospectar contínuament nous mercats per a les empreses espanyoles és que ha fet que la Corporació tarragonina hagi decidit ampliar el seu radi d’acció.
Tal i com explica Guillem Virgili, tècnic d’Internacional de la Cambra i coordinador d’aquesta missió, “situat estratègicament a l’Orient Mitjà, és un país amb una economia en recuperació i una població jove, fet que ofereix múltiples oportunitats per a les empreses internacionals. Malgrat haver afrontat dècades de conflictes i desafiaments estructurals, l’Iraq està realitzant esforços importants per estabilitzar la seva economia i fomentar la inversió estrangera.
Des del punt de vista econòmic, el petroli continua sent el principal motor, representant més del 90 per cent dels ingressos del govern i una porció significativa del PIB. No obstant això, l’administració ha començat a prioritzar la diversificació econòmica, centrant-se en sectors com l’agricultura, les infraestructures, les energies renovables i les tecnologies de la informació. La necessitat de reconstrucció després dels conflictes i l’augment de la despesa pública en projectes d’infraestructura ofereixen grans oportunitats de negoci.
El sector privat també està guanyant importància en un país on es requereix la modernització de serveis i sistemes productius. Aquest panorama crea un terreny fèrtil per a la inversió i l’exportació de béns i serveis, particularment en sectors com la construcció, l’alimentació, el material elèctric, l’equipament mèdic i les tecnologies d’eficiència energètica.
Des d’un punt de vista social, l’Iraq compta amb una població d’aproximadament 43 milions d’habitants, dels quals més del 60 per cent té menys de 25 anys. Aquest perfil demogràfic representa un mercat de consum en creixement, amb una demanda potencial per a productes i serveis que millorin la qualitat de vida i el desenvolupament personal.”
Font: Cambra de Comerç de Tarragona